أحمد العوضي يعلن عودته ل ياسمين عبد العزيز بعد خروجه من المستشفي

ياسمين عبد العزيز

أحمد العوضي، كشف الفنان أحمد العوضي، آخر تطورات حالته الصحية بعد تعرضه لوعكة مفاجئة نقل على إثرها للمستشفى.

حالة أحمد العوضي

وقال أحمد العوضي  خلال مداخلة هاتفية ببرنامج "يحدث في مصر" الذي يقدمه الإعلامي شريف عامر بقناة "إم بي سي مصر": "أنا كنت الفترة الأخيرة بصور طول الوقت وبطلع من التمرين على التصوير فجالي دور برد شديد جدا فأهملت في التعامل معاه، واتعافيت على نفسي في إن اشتغل واتمرن لحد لما حصلي ارتفاع في درجة الحرارة بشكل كبير ورعشة فروحت للدكتور فقالي لازم اتحجز 4 أيام في المستشفى بسبب الإهمال اللي انا عملت

 

وقال أحمد العوضي: “أنا وياسمين حالة خاصة جدًا وإحنا قصة كبيرة والعالم العربي كان معانا قلبًا وقالبًا والانفصال تم بطريقة تليق بينا وبحب الناس لينا”.

وأردف أحمد العوضي: "رغم إننا متطلقين لما سمعِت إن أحمد تعب في التصوير، بعتتلي قالتلي أنت كويس؟ والمفروض هروح، وهي أول واحدة قولتلها وأنا روحت المستشفى لقيت ياسمين داخلة عليا وماسبتنيش لحظة، وده مش جديد عليها وحبيتها عشان هي بنت أصول وفيه بينا احترام وأصل وده مستغربتوش منها وده كنت مستنيه، وأنا حبيت أطمن كل إخواتي من خلالكم".

موعد خروج أحمد العوضي من المستشفى

وأكد:"اتحجزت في المستشفى وهاخرج بكرة وانا كويس الحمد لله".

أحمد العوضي: أنا وياسمين حالة خاصة وماسبتنيش لحظة في المستشفى

تعرض الفنان أحمد العوضي لأزمة صحية طارئة مساء الإثنين الماضي، نقل على إثرها إلى أحد المستشفيات الكبرى بالقاهرة، لإجراء الفحوصات الطبية اللازمة.

وقال وقتها محمود حمدان مؤلف مسلسل "حق عرب" عبر حسابه بـ"فيسبوك": "دعواتكم لأخويا أحمد العوضي بالشفاء، أحمد ممنوع عنه الزيارات وهو محجوز في المستشفى بقاله يومين لصعوبة حالته".

وقالت مصادر مقربة من الفنان أحمد العوضي، عقب ذلك، إن نقله إلى المستشفى جاء نتيجة استنشاق كمية كبيرة من أول أكسيد الكربون، أثناء تصوير مشهد أكشن.